Planifikimi, shkrimi dhe përpunimi i një teksti ne anglisht – hap pas hapi

Detyra për të shkruar një tekst ne anglisht (p.sh., një hartim ose një raport ne gjuhen angleze) përbëhet në të vërtetë prej gjashtë hapave të punës. Nëse i njeh këta hapa dhe vazhdon sipas rendit të tyre, edhe puna do të jetë më e tejdukshme, më e planifikueshme dhe më pak e frikshme!

Këshillat dhe teknikat në vijim të ndihmojnë për hapat e veçantë.

1. Gjej ide të mira për temat e tua!

2. Shoshite mirë ndërtimin e tekstit tënd dhe strukturoji idetë! 
Shumica e teksteve janë strukturuar në pjesët vijuese: hyrja/fillimi – pjesa kryesore – pjesa përfundimtare. Për këtë arsye është e dobishme këshilla në vazhdim:

• Merre një fletë A4 dhe ndaje në tri fusha. E sipërmja dhe e poshtmja të jenë më të ngushta, kurse e mesmja më e gjerë. Në fushën e sipërme shkruaj «Hyrja», në të mesmen «Pjesa kryesore», kurse në të poshtmen «Pjesa përfundimtare».
• Shikoji tash idetë dhe shënimet e tua nga hapi 1 (cilëndoqoftë; kllasterin, majnd-mepin,skedat). Mendoje mirë se cilën ide mund ta përdorësh për tekstin tënd dhe cilës prej tri pjesë- ve ajo do t’i përkiste.
• Shkruaji idetë dhe shënimet në tri fusha. Plotësoji ato, nëse është e nevojshme, derisa të kesh bashkuar një ndërtim të kuptimtë të tekstit tënd!

3. Shkruaje versionin e parë (projektin/skicën) të tekstit tënd!
Në versionin e parë ende nuk duhet t’u kushtosh vëmendje speciale drejtshkrimit dhe fjalive të bukura. Më e rëndësishmja është rrjedha e arritur dhe teksti ‘të qëndrojë’ disi.

4. Gjeje një titull tërheqës për tekstin tënd!
 Mendo për këtë: titulli duhet t’i interesojë dëgjuesit apo lexuesit tënd. «A ia doli macja e vogël ta shpëtonte kokën?» tingëllon, p.sh., shumë më tërheqëse se «Rrëfimi për macen».

5. Përpunoje skicën/projektin tënd!
Më së miri është që këtë ta bësh vetë i dytë ose në grupe të vogla (kjo quhet «konferencë e shkrimit») me hapat vijues:
• Lexojua të tjerëve më parë projektin tënd (gjithë tekstin përnjëherë).
• Diskutoni nëse nuk është kuptuar mirë diçka. Nënvizoji këto vende.
• Diskutoni se a do të mund të bëhej ndërtimi më tërheqës, më njohës dhe më i qartë. Mbaj shënime për këtë.
• Lexoje tash projektin fjali për fjali. Diskutoje fjali për fjali nëse do të mund të bëhej më mirë (fjalë më të qarta, fjali më të thjeshta, stil më i bukur …).
 • Shiko po ashtu edhe drejtshkrimin: Kanë filluar fjalitë me të madhe, ka gabime të tjera? Rastet e dyshimta mund t’i sqaroni me fjalor.

Nëse përpunimin e bën vetëm, atëherë së pari lexoje tekstin edhe një herë në tërësi dhe përpiqu të marrësh me mend se a do të mund ta kuptonte dikush tjetër të tërin. Shoshite mirë se a do të mund të përmirësoje edhe diçka në ndërtim. Dhe, më në fund, kontrolloje drejtshkrimin ne gjuhen angleze.

 Projektin tënd po ashtu mbase mund ta lexojë edhe mësuesi a mësuesja jote, i cili/e cila gjithashtu mund të të japë shtysa dhe ide për përpunim.

6. Formoje tash versionin përfundimtar të tekstit tënd!
Kjo bëhet varësisht nga teksti dhe nga publiku ose në një fletë – në një fletore – me vizatime dhe stolisur me ngjyra në një fletë të madhe apo poster – ose e bërë me kompjuter. Sidoqoftë, përpiqu gjithmonë që teksti yt të jetë atraktiv/tërheqës për të tjerët edhe për sa i përket formës dhe dukjes së tij të jashtme!


No comments:

Post a Comment